مهندسی نقشه برداری و ژئوماتیک

این وبلاگ برای استفاده علاقه مندان نقشه برداری طراحی شده امیدوارم مورد استفاده مفید قرار بگیرد

مهندسی نقشه برداری و ژئوماتیک

این وبلاگ برای استفاده علاقه مندان نقشه برداری طراحی شده امیدوارم مورد استفاده مفید قرار بگیرد

Google در تدارک توسعه سیستم نقشه برداری از چاله های جاده و تهیه نقشه سه بعدی برای رانندگان 




تقریباً همه‌مان به یک اندازه از چاله‌ها و دست اندازهای جاده‌ها متنفریم، این چاله‌ها ممکن است نوشیدنی شمارا واژگون کند، به سیستم تعلیق خودروی‌تان آسیب وارد کند و اگر دوچرخه‌سوار باشید، امکان دارد به‌راحتی استخوان ترقوهتان بشکند.

شرکت گوگل در برنامه‌ای ویژه قصد دارد تا به کمک سیستم موقعیت‌یاب جهانی، نقشه‌ای از چاله‌های موجود در جاده‌ها را تهیه‌کرده و در اختیار کاربران قرار بدهد.

سیستمی که با استفاده از GPS سیستم‌های مسیریابی خودرو بااتصال به سنسوری که قابلیت تشخیص حرکت عمودی دارد، 

نقشه‌برداری از چاله‌ها را انجام می‌دهد، سپس این داده‌ها در سرویس ابری بارگذاری می‌شوند.

شاید به نظرتان بیاید، حل مشکل چاله‌ها راه‌حل ساده‌تری داشته باشد. شهرداری و دولت به‌سادگی این چاله‌ها را پر می‌کنند، اما تشخیص محل چاله‌ها چندان کارآمد نیست و معمولاً متکی به پر کردن فرم و گزارش افراد به‌صورت مجزا است. اگر گوگل بخواهد این تکنولوژی را برای خودروها توسعه دهد، یک پایگاه داده کامل از شرایط جاده در دسترس وزارت ترابری قرار می‌گیرد که می‌تواند به‌راحتی مناطق مشکل‌دار را شناسایی و اولویت‌بندی کند.

برای نمونه پیشرفت‌هایی مانند افزوده شدن ساختار ترافیکی به نقشه‌های دیجیتالی، افزوده شدن وضعیت وجود مغازه‌ها و سایر موارد در طول جند سال به سامانه‌هایی مانند نقشه گوگل افزوده شدند. به‌این‌ترتیب می‌توان به سراغ مراحل تکمیلی این‌گونه از پروژه‌ها رفت.

این هدفی که Google  پیش رو گرفته است ین چاله‌ها سالانه منجر به بسیاری از تصادف‌ها و خسارت‌های مالی و حتی در برخی از موارد جانی می‌شود. گوگل قصد دارد تا با کمک سیستم نقشه خود و سامانه موقعیت‌یاب جهانی یا جی‌پی‌اس، این چاله‌ها را نیز در نقشه خود جای بدهد.

لازم به ذکر است که شرکت Googleبرای اجرایی کردن این پروژه نیاز به همکاری کردن کاربران دارد 

 و تنها کافی است که کاربران حسگرهای مربوطه(مانند ژیروسکوپ) در تلفن همراه خود را روشن بگذارند تا گوگل بتواند از تغییرات ناگهانی ارتفاع خودرو به وجود چاله‌ها پی ببرد این سیستم به‌اندازه کافی هوشمند خواهد بود تا بتواند جاده‌های خاکی را از چاله‌های موجود در مسیرهای آسفالته تفکیک کند.

هنوز زمان عرضه نسخه نهایی از این سامانه اعلام‌نشده است ولی می‌توان انتظار داشت که این سیستم به‌صورت منطقه‌ای و برای چند شهر آمریکا به‌زودی به ساختار نقشه گوگل افزوده شود.


Moslem Ramezani

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.